Сюжетно-рольова гра "Моряки. Рибалки"

Моряки. Рибалки

Мета: формування вміння творчо розвивати сюжет гри; закріплювати уявлення дітей про працю дорослих на річковому вокзалі та теплоході; виховувати поважне ставлення до праці.

Ігровий матеріал: будівельний матеріал; технічні іграшки (заводні катери, теплоходи; кермо); одяг для моряків.

Підготовка до гри: екскурсія на річковий вокзал, на теплохід; бесіда  з  працівниками  флоту;  читання  твору  М.  Маркова  «Про Топку-Моряка».

Ігрові ролі: начальник порту, касир, капітан, боцман, матрос, кок, судновий лікар.

Хід гри

Ця  гра  є  однією  з  улюблених.  Вихователь  може  реалізовувати  її  в  різних  варіантах:  «Подорож  морем»,  «Подорож  річкою» тощо.

У цій  грі  роль  вихователя полягає  в планомірному  і  систематичному повідомленні дітям відомостей про діяльність і взаємини річковиків, моряків. Перш  за  все,  вихователь  проводить  екскурсію  до  порту,  щоб  закріплювати  уявлення  дітей  про  працю  дорослих на річковому  (морському) вокзалі, показати  її значущість у житті людей міста (праця касира, продавця, чергового). Під час екскурсії  діти  дізнаються,  що  таке  порт.  Вихователь  розповідає дітям  про  те,  що  порт —  спеціальне  місце  для  стоянки  судів.

Територія порту велика. Його споруди розташовуються і на березі та  на  воді. Діти  спостерігають  за  прибуттям  і  відправленням  від причалів вантажних та пасажирських судів.

Вихователь розглядає з дітьми іграшкове судно. Діти повторюють назви окремих частин  судна  (борт, ніс, капітанський місток, трап, щогла). Можна також показати картину, на якій зображено роботу матросів (матрос прибирає і подає трап, прибирає на палубі, пояснює пасажирам, як зійти на причал). Вихователь звертає увагу дітей на злагодженість дій матросів, взаємодопомогу, чітке виконання всіх команд капітана, дбайливе ставлення до пасажирів.

Вихователь розповідає, що найголовніший на судні — капітан.

Його  вказівки  виконують  усі  члени  команди. Він  стоїть  на  капітанському  містку,  що  називається  ходовим:  звідси  управляють ходом  судна  (повертають кермо,  розташовуються  всі  прилади,  за якими можна визначити, де знаходиться теплохід, коли берегів не видно). Капітан  бачить  попереду  сигнальні  вогні —  білий  і  зелений. Він знає, що це йде назустріч вантажне судно. А якщо бачить тільки  білий  вогник,  то  це  означає, що  йде  пасажирське  судно.

Капітан знає, якщо вдалині блимає зелений вогник — то це маяк на березі. Отже, капітан повинен знати дуже багато.

Після читання  і розглядання  ілюстрацій діти відповідають на питання:

  • Хто головний на судні?
  • Хто підпорядковується капітанові?
  • Що бачить капітан  із ходового містка?
  • Як він дізнається, які судна йдуть назустріч?

Під  час  розглядання  ілюстрацій, що  зображають  різні  судна, вихователь ставить дітям питання:

  • Які бувають вантажні судна?
  • Що вони перевозять?

Потім діти з будівельного матеріалу можуть побудувати судна, причали, вокзал.

Згодом  вихователь  може  запропонувати  пограти  в  гру  самостійно.  Якщо  ж  така  пропозиція  викликає  утруднення,  вихователь  дає  дітям  уявлення  про  працю  команди  теплохода  і  про  те, куди можна попливти. «Капітан»  стежить  за порядком на  судні, чітко  віддає  накази,  контролює  їх  виконання.  На  «теплоході» дружно  працюють  команди:  на  зупинках  «боцман»  керує  «прибиранням на кораблі», «матроси», виконуючи його розпорядження,  старанно «миють палубу», «кок»  своєчасно «годує команду», судовий «лікар» «оглядає команду» тощо.

Рекомендації до  гри

Після  гри  вихователь  разом  із  дітьми  обговорює  поведінку учасників: засоби передачі ролі, рольові взаємини, уміння дотримуватися засвоєних норм та правил (культури поведінки, дружніх колективних взаємин).

Поділитися з колегами або учнями?

Рекомендуємо переглянути

Коментарі

  • Facebook
  • Вконтакті